Sunday, April 12, 2009

family..5.05a.m..


keluarga..
orang yang kita kenal sbelum kita ada kawan..tapi bila kita dah mula ada kawan atau teman, habis keluarga kita lupakan..kita meletakkan mereka jatuh ditempat kedua..mungkin kita kata tidak, keluarga yang utama..tapi lihat lar orang yang kita cari jika kita ada masalah?..siapa?..
rakan atau keluarga?..dari hari ke hari, keluarga aku sudah semakin besar..dari 7, jadi 10..tahun lepas dah jadi 13..insyAllah tahun ni akan bertambah lagi..tanggungjawab masing2 pun dah berubah..dari abang n akak kepada adik, masing2 skang dah ada orang yang lebih penting untuk dijaga..aku macam ni jelar..pandai2 lar jaga diri..dah tua kutuk pun xsedar diri nak manja2 pehal plak..pada bilangan dah semakin ramai, pada nyata yer, jauh lebih berkurangan..lumrah kehidupan..terima jelar..masa aku xsampai lagi..mungkin aku xmengerti..abg apis, ko bila nak kawin?..cepat2 lar kawin..bosan ar tunggu ko..muka dah hensem, tapi xreti2 ker nak cari isteri..
jujurnya aku rindu masa lalu..terima kasih mak abah,kak lin,abg udin,abg ayum n abg apis..terima kasih jugak pada abg n akak2 iparku..xlupa gak pada anak buahku, hadhirah,syahmi n najmi yang memberi sedikit keceriaan padaku..aku bukan anak, adik n pakcik yang baik..maaf..

No comments:

Post a Comment